HTML

TávHős

Távfűtés, hőszolgáltatás messziről. Közelről.

Friss topikok

  • Acmee: @TávHős: Igen, több tíz bar alatt tényleg a 20-30-100 bart értem. Lehet, hogy félreértésen alap... (2010.03.31. 14:27) Megoldások megoldása - Körvezeték
  • sperla ervin: @TávHős: én az általad leírt a) esetet fontolgató társasházaknak tudok - remélhetőleg - segítséget... (2009.07.15. 14:19) Dacolni a Nagy Testvérrel

Linkblog

Összeomlik vagy versenyképessé válik?

2010.04.24. 21:33 TávHős

Demszky Gábor 2009. májusában a következőt nyilatkozta:

"Ha ők valóban leválnak a távhőről, az katasztrofális következményekkel járhat. – Dominó módjára omlik össze a Főtáv rendszere, ha tömegesen hagyják ott a fogyasztók – jósolta már két héttel ezelőtt Demszky Gábor főpolgármester, mondván, a kieső bevételeket a rendszerben maradók havi díjába kellene beépíteni. Demszky szerint, ha a 220 ezer fővárosi fogyasztóból csak 12 százalék kilépne, a többieknek évente 105 ezer forinttal növekednének meg a költségeik."

220 000 lakás 12%-a. (26 400 lakás) Magyarul, ha a FŐTÁV energiaforgalmazása (Hődíj) és működési költség bevétele (alapdíj) együttesen 12%-kal csökken, akkor a FŐTÁV Zrt. összeomlik.

 

Lássuk, hogy az ÖKO-Program, milyen kártokozott, vagy erényt kovácsolt a FŐTÁVnak!

Az eddig ÖKO-Programba belépett lakások száma 45 000. Azaz, ennyi lakásnak csökken(t) a hődíja átlagos 17%-kal, és alapdíja 10%-kal. Ez olyan, mintha a 220 000 lakás 3%-a nem fogyasztana energiát, és nem fizetne alapdíjat. Mintha 6 500 lakás levált volna a rendszerről.

Ha az ÖKO-Programban részt vevő lakások száma eléri a 180 000-et, a FŐTÁV bevételei 12%-kal csökkennek. Annyival, mintha 26 400 lakás levált volna. Azaz, teljesült volna Demszky Gábor rémálma.

Ha a 180 000 ÖKO-s lakásszám realizálódik, vajon összeomlik-e a rendszer? Vagy éppen ellenkezőleg? Versenyképesebb lesz? (A FŐTÁV a versenyképes árait az ÖKO-Programmal elérhető energiamegtakarításokkal együtt érti, nem pedig az egységárakra.)

 

Mennyiben más az ÖKO-Program okozta bevételkiesés, mint a leválás miatti?

Kérdés, hogy a FŐTÁV 2009. májusa óta mennyire tudta racionalizálni működését?

Aztán azt is jó lenne tudni, hogy mennyi tartalék van még a cég működésében.

 

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tavhos.blog.hu/api/trackback/id/tr461948835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása