Demszky Gábor 2009. májusában a következőt nyilatkozta:
"Ha ők valóban leválnak a távhőről, az katasztrofális következményekkel járhat. – Dominó módjára omlik össze a Főtáv rendszere, ha tömegesen hagyják ott a fogyasztók – jósolta már két héttel ezelőtt Demszky Gábor főpolgármester, mondván, a kieső bevételeket a rendszerben maradók havi díjába kellene beépíteni. Demszky szerint, ha a 220 ezer fővárosi fogyasztóból csak 12 százalék kilépne, a többieknek évente 105 ezer forinttal növekednének meg a költségeik."
220 000 lakás 12%-a. (26 400 lakás) Magyarul, ha a FŐTÁV energiaforgalmazása (Hődíj) és működési költség bevétele (alapdíj) együttesen 12%-kal csökken, akkor a FŐTÁV Zrt. összeomlik.
Lássuk, hogy az ÖKO-Program, milyen kártokozott, vagy erényt kovácsolt a FŐTÁVnak!
Az eddig ÖKO-Programba belépett lakások száma 45 000. Azaz, ennyi lakásnak csökken(t) a hődíja átlagos 17%-kal, és alapdíja 10%-kal. Ez olyan, mintha a 220 000 lakás 3%-a nem fogyasztana energiát, és nem fizetne alapdíjat. Mintha 6 500 lakás levált volna a rendszerről.
Ha az ÖKO-Programban részt vevő lakások száma eléri a 180 000-et, a FŐTÁV bevételei 12%-kal csökkennek. Annyival, mintha 26 400 lakás levált volna. Azaz, teljesült volna Demszky Gábor rémálma.
Ha a 180 000 ÖKO-s lakásszám realizálódik, vajon összeomlik-e a rendszer? Vagy éppen ellenkezőleg? Versenyképesebb lesz? (A FŐTÁV a versenyképes árait az ÖKO-Programmal elérhető energiamegtakarításokkal együtt érti, nem pedig az egységárakra.)
Mennyiben más az ÖKO-Program okozta bevételkiesés, mint a leválás miatti?
Kérdés, hogy a FŐTÁV 2009. májusa óta mennyire tudta racionalizálni működését?
Aztán azt is jó lenne tudni, hogy mennyi tartalék van még a cég működésében.